Иако је цео викенд био тмуран и кишовит, разведрило се пред саму литију, Београд је био обасјан сунцем, па се може тумачити да је пре свештенства и монаштва литију благословио сам Бог. Божанствено је било на београдским улицама јуче после 18.00 часова – сабрала се Црква Христова: епископи, свештенство, монаштво и верни народ – сви сабрани на молитви за очување брака и породице, а против наметања ЛГБТ и трансродне идеологије.
Ако је на прошлој литији било више од 100.000 људи (према инсајдерским информацијама из полиције), на овој је у најмању руку било дупло више. Углавном, ово је била највећа литија и скуп уопште после сахране патријарха Павла. Литија је ишла, као и до сада од Саборне цркве, преко Зеленог венца, Српских владара и Славије до храма Светог Саве. Ношене су: иконе, српске и верске заставе, крстови, пароле о одбрани породице и Косова и Метохије, певане су духовне и родољубиве песме. Није било погрдног скандирања, нити звиждања и ниједног инцидента.
Посебну пажњу привукао је говор Његове светости патријарха Порфирија, након одслуженог молебана за очување светиње брака и породице, мир и слогу. Патријарх је одржао историјски говор, надахнут бројем и снагом окупљених на литији – не није говорио један патријарх – говорио је Христос у њему. Верни народ је говор дочекао (као озебао сунце), овацијама, које нису биле навијачке (увежбане), оне су биле из душе.
„Православна вера нас је обликовала браћо и сестре, кроз векове, од Светога Саве, преко ’Косовског завета’ Светог кнеза Лазара и ево до наших дана, обликовало нас је Јеванђеље Христово, Јеванђељем смо изградили свој начин живота, свој систем вредности. Тим системом вредности организујемо свој приватни, породични, друштвени, културни живот. На том систему вредности формиран је наш јавни морал, тим системом вредности градимо односе међу собом, али и са другима и другачијима, једном речју градимо и негујемо оно што ми јесмо – градимо и негујемо свој идентитет. То је православни, хришћански идентитет и јеванђелски систем вредности, а у центру тог система налази се љубав према Богу и љубав према ближњима, али не сентиментална љубав, не површна, него љубав која је одговорност према светињи живота и одговорност према спасењу. Нисмо само биолошка бића позвана у овај свет да имамо свој почетак и крај, створени смо за вечност, а у ту вечност нас води Црква наша, Јеванђеље Христово и јеванђелски систем вредности. Ми никоме не намећемо оно што је наш начин живота, али исто тако и не желимо да нам било ко, са било које стране света долази да нам намеће своје вредности, свој поглед на свет, свој начин живота. Нећемо да нам било ко каже шта ми треба да будемо, нама је мера и критеријум Христова реч. Христос нам даје путоказе, а то се зову заповести Његове. Говори нам шта је добро, а шта није, шта је црно, а шта бело, шта је Богом установљено као природно, а шта је неприродно или како Свети Максим исповедник каже ’противприродно’. Из публике се тада проломио громогласан аплауз, а окупљени су скандирали „аксиос, аксиос”. Патријарх је потом додао: „Божија реч нам већ на почетним страницама открива да је Бог створио човека и жену као два пола, као мушко и женско и да је благословио брак и породицу, као заједницу љубави мушкарца и жене са њиховом децом. На таквом Богом благословеном браку и на таквој породици изграђено је друштво и цивилизација какву познајемо. Данас смо суочени са новим системом вредности који се насилно, агресивно или пак меком моћи и невидљивим радовима, испод радара намећу са циљем да уруше сваки постојећи природни и цивилизацијски поредак, да успоставе рекли би образовани људи ’нову парадигму, нова правила’. У том вртлогу намера је да се поруше идентитетски темељи и стубови појединца и заједнице, да све постане релативно, крхко флуидно, као да хоће да нам кажу да све што смо од данас знали више (од данас) не важи и да смо заправо хиљадама година живели погрешно, били у заблуди. Епилог ових идеологија није само да изгубимо идеју о томе шта је мушко, а шта женско, шта је брак, него да на крају рећи ћу можда опору реч и бити прозиван због тога, али не хајем за прозивке, хајем само заједно са свима вама шта ће Бог рећи. Та опора реч је да ове нове идеологије у постхуманистичком друштву нас воде ка томе да нећемо моћи са сигурношћу да кажемо ни шта је то човек и већ има таквих идеја и таквих гласова. Том и таквом духу смета Христос, браћо и сестре, ми смо читали Јеванђеље и знамо када је Господ био у гадаринским крајевима учинио је добро, али су му рекли ’иди од нас сметаш нам, квариш нам бизнис, квариш нам нашу идеју да је конфор да је успех да је слава најважнија ствар на свету’. Тај дух нових идеологија хоће те вредности да релативизије и разводни, па покушава унутар Цркве да релативизује оно што је Господ рекао, а онда кажу ’зар Бог није дао слободу човеку?’ Да, јесте, али апостол Павле је исто тако рекао ’све ми је дозвољено али ми није све на корист’, дакле, није свака слобода спасоносна и смислена. Отуда је за нас православне хришћане неприхватљива ЛГБТ идеологија”, рекао је патријарх Порфирије, а у публици се чуло „достојан, достојан”. Патријарх је такође, нагласио да је Црква и против оних који у име Цркве врше насиље, не треба да судимо, Бог ће да суди.
Посебну пажњу изазвао је део говора које се односио на улазак ЛГБТ и трансродне идеологије у образовни систем Републике Србије: „Ових дана смо сазнали да су у уџбенике основних и средњих школа код нас, испод жита далеко од ока јавности унете лекције које пропагирају родну идеологију, ко је то учинио? Да ли је неко питао родитеље? Знамо да није. Тражимо од надлежних органа да се одмах из употребе повуку сви уџбеници, приручници и помоћна наставна средства у средњим и основним школама, у предшколским установама у којима постоје такве лекције”, нагласио је патријарх поздрављен овацијама присутних.
Патријарх је потом рекао да циљ Европрајда није шетња већ да они хоће да преобликују друштво. Нисмо ми отишли код њих да водимо крсташке ратове него су они дошли код нас, силују нам памет и душу – неће моћи.
Окупљени народ с одушевљењем је поздравио говор Његове светости, зна шта му је чинити ако захтеви Цркве и народа не буду испуњени. Неки од предлога верника у литији били су да треба одмах пред децом поцепати листове (стране) уџбеника који се односе на пропагирање поменуте идеологије деци. Држава треба да препозна озбиљност ситуације, а одлучност Цркве и народа Христовог у одбрани традиционалних вредности. Свако оглушавање државних органа о захтеве литије значило би истовремено и позив на сладећу још масовнију.
„Највећа животна вредност је породица. Кад пропадне породица, пропашће све и свештенство и монаштво. Кад пропадне породица пропашће и свет”. Свети Пајсије Светогорац
Патријарх Порфирије: Молимо се за светињу брака – YouTube